KOLONIAL.CZ PŘEDSTAVIL MOBILNÍ APLIKACI, DO ROKA Z NÍ CHCE MÍT HLAVNÍ KANÁL

Nakoupit v e-shopu s potravinami nikdy nebylo jednodušší. Kolonial.cz ze skupiny Mall Group připravil na začátek nového roku aplikaci pro chytré mobilní telefony. Byla vyvinuta na základě zkoumání českých nákupních návyků a klade maximální důraz na uživatelskou ergonomii. Zároveň poodhaluje, jakým směrem se Kolonial v tomto roce vydá.  

Aplikace, která je k dispozici pro uživatele iOS a Android, by měla zásadním způsobem zvýšit počet nákupů, realizovaných přes mobilní platformy. Těch je v případě Kolonialu momentálně jedna třetina, pro e-shop je však tento kanál prioritou. Podle marketingového ředitele Ondřeje Tomeše by se aplikace měla do roka stát dokonce hlavním nákupním kanálem. A to i díky tomu, že přivede nové skupiny zákazníků, včetně domácností, které zatím stále preferují spíše kamenné obchody.

„Hodně času jsme věnovali zkoumání, jak jednotlivé cílové skupiny na e-shopu nakupují. Na základě toho jsme navrhli třeba navigační prvky aplikace. Kategorie potravin a dalšího zboží jsou řazené tak, jak je na ně člověk zvyklý ze supermarketu. Při nákupu prostřednictvím aplikace tedy projdete jednotlivá oddělení a vložíte do košíku to, co vám zrovna chybí,” míní Tomeš “Věřím, že právě jednoduchost a do detailu propracovaná ergonomie nám pomůže přesvědčit nové zákazníky, včetně těch konzervativních, že nákup potravin online je dobrou alternativou.”

Na rozdíl od malých rychlých nákupů, ty větší, zásobovací, plánuje domácnost i několik dní. Určitým překvapením však bylo zjištění, že ani velké zásobovací nákupy nemají zákazníci potřebu vyřešit v klidu a naráz.

“S mobilním telefonem jsme si zvykli dělat několik věcí najednou. Je tedy běžné, že nakoupíme třeba při sledování televize, souběžně s prací na počítači anebo cestou ze zaměstnání. Počítáme s tím, že velký zásobovací nákup bude rodina skládat až několik dní. Tady aplikace hodně pomůže. Už nebude problém přihodit do košíku zboží ve chvíli, kdy si na něj vzpomenete,” vysvětluje Tomeš.

To ostatně podpoří také jedna z nejzajímavějších funkcí aplikace – čtečka čárových kódů. S její pomocí lze vkládat do košíku potraviny pouhým přečtením jejich čárového kódu.

“Pokud tedy v domácnosti dochází některá z potravin, stačí na obal namířit fotoaparát mobilu a přečíst kód. Zboží je poté možné okamžitě vložit do košíku. Uživatele budeme podporovat i v tom, aby takto porovnávali ceny našeho zboží například s tím v hypermarketech. Alespoň nás to bude motivovat být vždy ti nejvýhodnější,” zmiňuje Tomeš.

Aplikace zároveň naznačuje, jaké další zásadní změny Kolonial představí v tomto roce. Ten by podle Tomeše měl být zlomový nejen pro službu jako takovou, ale i pro další rozvoj celého trhu s online nákupem potravin.

„Rok 2016 pro nás byl rokem učení se, 2017 bude rok uplatňování nových poznatků v praxi. V tomto roce zákazníky přivítáme v novém kabátě. Ještě více se zaměříme na velké výhodné nákupy, přineseme zásadní změny v dostupnosti Kolonialu a i nadále budeme zvyšovat zákaznický komfort. Zkrátka je na co se těšit,” zakončuje Tomeš.

Jaké novinky aplikace Kolonial.cz přináší?

Výrazné urychlení nákupu – při využití všech funkcí ho lze pořídit do 5 minut
Hlavní menu, respektující rozložení zboží jako v supermarketu
Čtečku čárových kódů pro rychlé vložení potravin do košíku
Snadný přehled v minulosti nakoupeného zboží pro opakovaný nákup
Možnost sestavení seznamu oblíbených položek

Kdy zákazníci nejčastěji nakupují potraviny?

Doma, dohromady s ostatními členy domácnosti
V rámci prokrastinace
Při sledování televize nebo filmu
Na víkendových cestách (na chalupě i na výletech)
V práci, při domluvě s ostatními členy domácnosti přes messenger
Při cestě MHD